Model biznesowy – aktualny, przyszły
DLA KOGO JEST WARSZTAT?
- Liderzy i zespoły
- Osoby odpowiedzialne za ofertę i produkt
- Przedsiębiorcy
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?
- Potrzeba stworzenia wspólnej, przejrzystej, zrozumiałej dla wszystkich mapy istniejącego biznesu
- Potrzeba zrozumienia zależności między różnymi działaniami wewnątrz przedsiębiorstwa
- Potrzeba zaprojektowania nowego biznesu, z uwzględnieniem całego systemu działań i zależności
- Potrzeba stworzenia wspólnej platformy do dyskusji na temat oferty i strategii
- Potrzeba ustrukturyzowania indywidualnego i zespołowego myślenia o biznesie
- Potrzeba zrozumienia zależności między biznesem i jego otoczeniem biznesowym
- Potrzeba dokładnego ustalenia co generuje strumienie przychodów, a co stanowi koszt
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT UCZESTNIKOM?
- Przejrzysty model istniejącego lub projektowanego biznesu, uwzględniający wszystkie obszary mające wpływ na jego funkcjonowanie
- Świadomość powiązań i zależności między różnymi elementami biznesu i jego otoczeniem
- Większa przewidywalność efektów i pewność podejmowanych działań biznesowych
- Większa częstotliwość wprowadzania korzystnych dla biznesu innowacji
- Wspólny, zrozumiały dla wszystkich punkt odniesienia w trakcie dyskusji o projektach biznesowych
JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?
- Wskazanie grup docelowych klientów
- Projektowanie i/lub definiowanie propozycji wartości dedykowanych poszczególnym grupom klientów
- Mapowanie istniejącego lub budowanie nowego modelu biznesowego wokół wybranych segmentów klientów i zaprojektowanej propozycji wartości (relacje z klientami, kanały, strumienie przychodów, kluczowi partnerzy, działania, zasoby i struktura kosztów).
- Aktualizacja modelu biznesowego w oparciu o sprawdzone wzorce modeli biznesowych
Z JAKICH NARZĘDZI KORZYSTAMY?
- Szablon Modelu Biznesowego (Business Model Canvas)
- Mapa wartości i profil klienta (Value Proposition Canvas
- Karty wzorców modeli biznesowych