Budowanie wizji i misji – warsztat
DLA KOGO?
Liderzy:
- właścicieli firm,
- członkowie zarządu,
- kadra menedżerska oraz kluczowe osoby wskazujące kierunek w organizacji
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?
- Potrzeba weryfikacji lub zmiany lub doprecyzowania kierunku, w jakim zmierza organizacja w dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej
- Potrzeba weryfikacji lub zmiany bądź określenia nowej wizji i misji organizacji
- Brak zrozumienia lub różne rozumienie kierunku w jakim zmierza organizacja, w gronie kluczowych dla niej osób (współwłaściciele, zarząd, kadra menedżerska)
- Trudność w określeniu tego jak ma być realizowana wizja i misja w działaniach operacyjnych
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT?
- Jasno określony, zrozumiały dla wszystkich w organizacji kierunek w jakim zmierza przedsiębiorstwo
- Klarowna WIZJA – do jakiej pozytywnej zmiany chcemy doprowadzić
- Zrozumiała MISJA – co, jak i dla kogo robimy, żeby wizja stała się faktem
- Mierniki, umożliwiające monitorowanie postępów na drodze do realizacji misji i zgodności podejmowanych działań z misją.
- Integracja działań całej organizacji wokół tak samo rozumianej wizji i misji – poczucie sensu wspólnego działania
- Zwiększenie zaangażowania oraz motywacji w zespołach
JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?
- Warsztat poprzedzają wywiady z pracownikami przedsiębiorstwa, badające poziom zrozumienia aktualnej wizji i misji. Podsumowanie wyników wywiadów wraz z wnioskami oraz rekomendacjami stanowi punkt wyjścia do pracy na warsztacie.
- Uczestnicy warsztatu w trakcie kolejnych ćwiczeń przygotowują materiał, na którego podstawie, w dalszej części spotkania budują wizję i misję oraz dobierają mierniki.
- Uczestnicy warsztatu wspierani przez prowadzącego definiują misję i wizję dla swojej organizacji oraz dobierają mierniki umożliwiające weryfikację realizacji wizji oraz spójność późniejszych działań z misją.
- Po warsztacie uczestnicy dopracowują misję i wizję oraz mierniki w kolejnych iteracjach, w oparciu o wskazówki uzyskane w tracie warsztatu oraz informacje zawarte w przewodnik.
- Uczestnicy warsztatu uzyskują informację zwrotną od osoby prowadzącej warsztat (po wcześniejszym przekazaniu finalnej wersji wizji i misji wraz z miernikami).
JAKIE METODY SĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS WARSZTATU?
Case study, facylitacja biznesowa z wykorzystaniem metod zespołowej pracy zwinnej oraz metod kreatywnych, kanwy biznesowe, inspirujące karty pracy, praktyczne ćwiczenia w grupach