Wizja i misja firmy

Budowanie wizji i misji – warsztat

DLA KOGO?
 
Liderzy:

  • właścicieli firm,
  • członkowie zarządu,
  • kadra menedżerska oraz kluczowe osoby wskazujące kierunek w organizacji

NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?

  • Potrzeba weryfikacji lub zmiany lub doprecyzowania kierunku, w jakim zmierza organizacja w dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej
  • Potrzeba weryfikacji lub zmiany bądź określenia nowej wizji i misji organizacji
  • Brak zrozumienia lub różne rozumienie kierunku w jakim zmierza organizacja, w gronie kluczowych dla niej osób (współwłaściciele, zarząd, kadra menedżerska)
  • Trudność w określeniu tego jak ma być realizowana wizja i misja w działaniach operacyjnych

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT?

  • Jasno określony, zrozumiały dla wszystkich w organizacji kierunek w jakim zmierza przedsiębiorstwo
  • Klarowna WIZJA – do jakiej pozytywnej zmiany chcemy doprowadzić
  • Zrozumiała MISJA – co, jak i dla kogo robimy, żeby wizja stała się faktem
  • Mierniki, umożliwiające monitorowanie postępów na drodze do realizacji misji i zgodności podejmowanych działań z misją.
  • Integracja działań całej organizacji wokół tak samo rozumianej wizji i misji – poczucie sensu wspólnego działania
  • Zwiększenie zaangażowania oraz motywacji w zespołach

JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?

  • Warsztat poprzedzają wywiady z pracownikami przedsiębiorstwa, badające poziom zrozumienia aktualnej wizji i misji. Podsumowanie wyników wywiadów wraz z wnioskami oraz rekomendacjami stanowi punkt wyjścia do pracy na warsztacie.
  • Uczestnicy warsztatu w trakcie kolejnych ćwiczeń przygotowują materiał, na którego podstawie, w dalszej części spotkania budują wizję i misję oraz dobierają mierniki.
  • Uczestnicy warsztatu wspierani przez prowadzącego definiują misję i wizję dla swojej organizacji oraz dobierają mierniki umożliwiające weryfikację realizacji wizji oraz spójność późniejszych działań z misją.
  • Po warsztacie uczestnicy dopracowują misję i wizję oraz mierniki w kolejnych iteracjach, w oparciu o wskazówki uzyskane w tracie warsztatu oraz informacje zawarte w przewodnik.
  • Uczestnicy warsztatu uzyskują informację zwrotną od osoby prowadzącej warsztat (po wcześniejszym przekazaniu finalnej wersji wizji i misji wraz z miernikami).

JAKIE METODY SĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS WARSZTATU?

Case study, facylitacja biznesowa z wykorzystaniem metod zespołowej pracy zwinnej oraz metod kreatywnych, kanwy biznesowe, inspirujące karty pracy, praktyczne ćwiczenia w grupach