Strategia w trzech horyzontach
DLA KOGO JEST WARSZTAT?
- Liderzy i zespoły
- Osoby odpowiedzialne za ofertę i produkt
- Przedsiębiorcy
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?
- Potrzeba optymalnego podziału zasobów między działania operacyjne a rozwojowe
- Potrzeba planowania działań z uwzględnieniem cyklu życia biznesów, produktów i usług, znajdujących się w portfolio przedsiębiorstwa
- Potrzeba zaplanowania i skutecznej realizacji działań rozwojowych oraz pracy nad innowacjami
- Chęć zapewnienia ciągłości przychodów, zapewniających przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa zgodnie z wizją, niezależnie od bieżących perturbacji
- Potrzeba pozbycia się narastającego długu technologicznego/innowacyjnego
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT?
- Umiejętność rozróżnienia działań i inicjatyw istotnych dla pierwszego (aktualne generatory zysku – działania operacyjne), drugiego (wprowadzane inicjatywy rozwojowe, produkty i usługi w fazie wzrostu) i trzeciego horyzontu (rozwój i testowanie nowych pomysłów produktowych i organizacyjnych)
- Przydatne narzędzie pozwalające na diagnozę działań operacyjnych i innowacyjnych
- Czytelna platforma komunikacji wewnątrz organizacji oraz do prezentacji strategii zewnętrznym interesariuszom
- Wprowadzenie równowagi do zarządzania trzema horyzontami rozwoju przedsiębiorstwa
- Biznes/produkty/usługi będące generatorami zysku pojawiają się na czas – większa dbałość o ciągłość finansowania działalności operacyjnej i rozwojowej
- Możliwość świadomego wpływania na przyszłość już teraz
- Ustrukturyzowane zarządzanie, z uwzględnieniem krótkiego, średniego i długiego okresu
- Ciągłość doskonalenia i rozwoju
JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?
- Wprowadzenie do koncepcji trzech horyzontów
- Ćwiczenie na modelowym przykładzie – praktyczne utrwalenie koncepcji
- Mapowanie aktualnego portfolio ofertowego firmy oraz inicjatyw rozwojowych w rozbiciu
na 3 horyzonty - Projektowanie zmian strategii rozwoju
w 3 horyzontach