Strategia w trzech horyzontach

Strategia w trzech horyzontach

DLA KOGO JEST WARSZTAT?

  • Liderzy i zespoły
  • Osoby odpowiedzialne za ofertę i produkt
  • Przedsiębiorcy

NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?

  • Potrzeba optymalnego podziału zasobów między działania operacyjne a rozwojowe
  • Potrzeba planowania działań z uwzględnieniem cyklu życia biznesów, produktów i usług, znajdujących się w portfolio przedsiębiorstwa
  • Potrzeba zaplanowania i skutecznej realizacji działań rozwojowych oraz pracy nad innowacjami
  • Chęć zapewnienia ciągłości przychodów, zapewniających przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa zgodnie z wizją, niezależnie od bieżących perturbacji
  • Potrzeba pozbycia się narastającego długu technologicznego/innowacyjnego

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT?

  • Umiejętność rozróżnienia działań i inicjatyw istotnych dla pierwszego (aktualne generatory zysku – działania operacyjne), drugiego (wprowadzane inicjatywy rozwojowe, produkty i usługi w fazie wzrostu) i trzeciego horyzontu (rozwój i testowanie nowych pomysłów produktowych i organizacyjnych)
  • Przydatne narzędzie pozwalające na diagnozę działań operacyjnych i innowacyjnych
  • Czytelna platforma komunikacji wewnątrz organizacji oraz do prezentacji strategii zewnętrznym interesariuszom
  • Wprowadzenie równowagi do zarządzania trzema horyzontami rozwoju przedsiębiorstwa
  • Biznes/produkty/usługi będące generatorami zysku pojawiają się na czas – większa dbałość o ciągłość finansowania działalności operacyjnej i rozwojowej
  • Możliwość świadomego wpływania na przyszłość już teraz
  • Ustrukturyzowane zarządzanie, z uwzględnieniem krótkiego, średniego i długiego okresu
  • Ciągłość doskonalenia i rozwoju

JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?

  • Wprowadzenie do koncepcji trzech horyzontów
  • Ćwiczenie na modelowym przykładzie – praktyczne utrwalenie koncepcji
  • Mapowanie aktualnego portfolio ofertowego firmy oraz inicjatyw rozwojowych w rozbiciu
    na 3 horyzonty
  • Projektowanie zmian strategii rozwoju
    w 3 horyzontach