Komunikacja i współpraca w zróżnicowanym zespole

Komunikacja i współpraca w zróżnicowanym zespole

Warsztat dla zespołów w oparciu o badania Insights Discovery lub Extended Disc

DLA KOGO JEST WARSZTAT:

  • Liderzy
  • Zespoły
  • Współpracownicy z różnych zespołów
  • Pracownicy z wysokim potencjałem kluczowi dla organizacji (talenty)

SPOSÓB REALIZACJI WARSZTATU:

  • Przed warsztatem uczestnicy wypełniają on-line kwestionariusz Insights Discovery lub Exteded Disc
  • Warsztat stacjonarny lub on-line
  • Czas trwania warsztatu: 6-8 godzin

NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?

  • Problemy z komunikacją i współpracą w zespole, wzajemnym zrozumieniem różnic w sposobie komunikacji, stylu działania i podejmowania decyzji, czego efektem są m.in.:

– nieporozumienia i konflikty
– obniżenie motywacji oraz zaangażowania
– zwiększenie poziomu stresu
– zwiększenie absencji, rotacji
– trudności z efektywną realizacją wyznaczonych celów: opóźnienia, zaniedbania, spadek jakości, osiąganie celów poniżej możliwości zespołu
– unikanie brania odpowiedzialności za podejmowane działania

  • Wzmocnienie kompetencji interpersonalnych.
  • Potrzeba zintegrowania zespołu, dostarczenia nowego doświadczenia poszerzającego perspektywę, przełamującego znany schemat działania, wzmacniającego współpracę i uwalniającego potencjał zespołu

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT UCZESTNIKOM?

  • Uczestnicy nabędą umiejętność rozpoznawania różnych stylów komunikacji i współpracy, dzięki czemu łatwiej będzie im zrozumieć perspektywę współpracowników/ klientów, ich potrzeby i oczekiwania
  • Uczestnicy dowiedzą się jak dostosować swój sposób komunikacji do współpracownika/ klienta tak, aby nawiązać porozumienie i zbudować satysfakcjonującą relację zawodową
  • Uczestnicy będą potrafili szybciej i bardziej konstruktywnie rozwiązywać sytuacje trudne/ konfliktowe i budować porozumienie
  • Zespół doceni różnice oraz wynikający z różnorodności potencjał, zidentyfikuje mocne strony oraz obszary, które warto dalej wzmacniać, aby jeszcze bardziej efektywnie współpracować na co dzień
  • Świadomość różnic oraz nabycie umiejętności budowania pozytywnych relacji interpersonalnych wpłynie pozytywnie na atmosferę w zespole, obniżenie poziomu stresu, wzrost motywacji i zaangażowania oraz skuteczność realizacji celów

JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?

  • Przed warsztatem każdy uczestnik wypełni on-line test identyfikujący indywidualny styl komunikacji i współpracy (w zależności od potrzeb i preferencji Klienta uczestnicy mogą wziąć udział w badaniu Insights Discovery lub Extended Disc)
  • W pierwszej części warsztatu uczestnicy dowiedzą na czym w praktyce polega czterostrefowy model ludzkich zachowań znany powszechnie jako DISC, biorąc udział w interaktywnych ćwiczeniach, podczas których będą doświadczać różnych sytuacji interpersonalnych (w relacji ze współpracownikami, menedżerem, czy klientem) i trenować zachowania wspierające budowanie pozytywnych relacji oraz skutecznej współpracy pomimo różnic stylów komunikacyjnych
  • W drugiej części warsztatu uczestnicy otrzymają raporty podsumowujące wyniki badania indywidualnego stylu komunikacji i współpracy, a trener pokaże w jaki sposób interpretować wyniki i dalej pracować z raportem
  • Opcjonalnie po warsztacie uczestnicy mogą odbyć indywidualne konsultacje z trenerem, podczas których trener wesprze w interpretacji wyników badania oraz planowaniu działań rozwojowych wzmacniających umiejętności interpersonalne