Action Learning
DLA KOGO JEST WARSZTAT?
- Liderzy
- Zespoły
- Współpracownicy z różnych zespołów
- Pracownicy z wysokim potencjałem kluczowi dla organizacji (talenty)
- Zespoły projektowe
SPOSÓB REALIZACJI WARSZTATU:
- Warsztat stacjonarny lub on-line
- Forma realizacji: warsztat o metodzie Action Learning oraz sesja zespołowego rozwiązywania problemów i uczenia się
- Czas trwania warsztatu: 1 dzień
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?
- Problemy z komunikacją i współpracą: utrudniony przepływ informacji, koncentracja tylko na swoim zadaniu, a nie wspólnym celu, postrzeganie problemu tylko ze swojej perspektywy, brak zrozumienia potrzeb współpracowników, sposób komunikacji eskalujący emocje i konflikty.
- Opór wobec zmian, brak inicjatywy własnej i pomysłów na nowe kierunki działania.
- Trudności w szybkim i skutecznym rozwiązywaniu problemów, koncentracja na poszukiwaniu przyczyn i winnych, a nie na rozwiązaniach sytuacji.
- Brak lub utrudniona wymiana wiedzy i doświadczeń, brak przestrzeni lub okazji do zespołowego uczenia się z najlepszych praktyk lub popełnionych błędów.
- Spadek motywacji i zaangażowania, poczucie braku sensu podejmowanych działań i braku wpływu na finalny rezultat.
- Różnorodność w zespole (różnica wieku, doświadczeń, płci, przekonań, temperamentu itp.) i wynikająca z niej potrzeba zapewnienia przepływu wiedzy i doświadczeń, zbudowania porozumienia oraz ram współpracy zapewniających bezpieczeństwo psychologiczne i pozytywną atmosferę.
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT UCZESTNIKOM?
- Rozwiązanie realnego i ważnego, złożonego problemu, z którym boryka się zespół.
- Nabycie umiejętności szybkiego identyfikowania źródła problemu i uwspólniania rozumienia problemu.
- Generowanie rozwiązań w oparciu o potencjał zespołu: różnorodność doświadczeń.
- Rozwój umiejętności komunikacji i współpracy: wzajemnego słuchania, zadawania pytań, otwartości na inną perspektywę i potrzeby współpracowników, opanowania emocji i budowania porozumienia.
- Wymiana wiedzy i doświadczeń o najlepszych praktykach, ale i uczenie na błędach.
- Rozwój kompetencji zwinności adaptacyjnej umożliwiających bardziej skuteczne wdrażanie zmian tj. myślenie systemowe, dynamizm relacji, kreatywność i innowacyjność, skuteczność realizacyjna oraz uczenie się.
- Integracja zespołu.
JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?
W pierwszej części warsztatu uczestnicy:
- dowiedzą się na czym polega metoda Action Learning, poznają praktyczne i inspirujące przykłady jej zastosowania w różnych sytuacjach biznesowych;
- poprzez udział w interaktywnych ćwiczeniach doświadczą „mocy pytań” i ich znaczenia dla efektywnej komunikacji, poznają rodzaje pytań i dowiedzą się jak skutecznie ich używać w różnych sytuacjach biznesowych.
W drugiej części uczestnicy:
- wezmą udział w dwóch sesjach zespołowego rozwiązywania problemu i uczenia się poprzez działanie z wykorzystaniem metody Action Learning, podczas których będą rozwiązywać realny problem organizacji / działu oraz doskonalić wybrane umiejętności z katalogu kompetencji zwinności adaptacyjnej.