Action Learning dla menedżerów

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Menedżerów, którzy poszukują metod pracy z zespołem wspierających procesy rozwiązywania problemów w zespołach, wymiany wiedzy i doświadczeń, zespołowego uczenia się w bezpiecznej atmosferze,
  • Menedżerów, którzy chcą rozwinąć umiejętności coachingowe w zarządzaniu zespołem poprzez zadawanie pytań i stwarzanie przestrzeni do refleksji, wyciągania wniosków, usprawniania sposobu działania,
  • Menedżerów, którzy w swoich zespołach mają trudności:1) z blokującym ocenianiem pomysłów innych, 2) przekazywaniem informacji zwrotnej w sposób deprecjonujący i naruszający  granice drugiej strony, 3) zabieraniem głosu na spotkaniach ciągle przez te same osoby, zazwyczaj dominujące i zabierające przestrzeń na wypowiedź osób bardziej wrażliwych i introwertycznych,
  • Menedżerów, którzy chcą doświadczyć niestandardowego sposobu rozwoju swoich kompetencji poprzez uczenia się w działaniu.

  Sposób realizacji szkolenia?

  • Warsztat stacjonarny lub on-line
  • Forma realizacji: warsztat o metodzie Action Learning oraz sesja zespołowego rozwiązywania problemów i uczenia się
  • Czas trwania warsztatu: 1 dzień

Na jakie potrzeby odpowiada szkolenie?

  • Problemy z komunikacją i współpracą: utrudniony przepływ informacji, koncentracja tylko na swoim zadaniu, a nie wspólnym celu, postrzeganie problemu tylko ze swojej perspektywy, brak zrozumienia potrzeb współpracowników, sposób komunikacji eskalujący emocje i konflikty.
  • Opór wobec zmian, brak inicjatywy własnej i pomysłów na nowe kierunki działania.
  • Trudności w szybkim i skutecznym rozwiązywaniu problemów, koncentracja na poszukiwaniu przyczyn i winnych, a nie na rozwiązaniach sytuacji.
  • Brak lub utrudniona wymiana wiedzy i doświadczeń, brak przestrzeni lub okazji do zespołowego uczenia się z najlepszych praktyk lub popełnionych błędów.
  • Spadek motywacji i zaangażowania, poczucie braku sensu podejmowanych działań i braku wpływu na finalny rezultat.
  • Różnorodność w zespole (różnica wieku, doświadczeń, płci, przekonań, temperamentu itp.) i wynikająca z niej potrzeba zapewnienia przepływu wiedzy i doświadczeń, zbudowania porozumienia oraz ram współpracy zapewniających bezpieczeństwo psychologiczne i pozytywną atmosferę.

Jakie korzyści przynosi szkolenie uczestnikom?

  • Rozwiązanie realnego i ważnego, złożonego problemu, z którym boryka się zespół.
  • Nabycie umiejętności szybkiego identyfikowania źródła problemu i uwspólniania rozumienia problemu.
  • Generowanie rozwiązań w oparciu o potencjał zespołu: różnorodność doświadczeń.
  • Rozwój umiejętności komunikacji i współpracy: wzajemnego słuchania, zadawania pytań, otwartości na inną perspektywę i potrzeby współpracowników, opanowania emocji i budowania porozumienia.
  • Wymiana wiedzy i doświadczeń o najlepszych praktykach, ale i uczenie na błędach.
  • Rozwój kompetencji zwinności adaptacyjnej umożliwiających bardziej skuteczne wdrażanie zmian tj. myślenie systemowe, dynamizm relacji, kreatywność i innowacyjność, skuteczność realizacyjna oraz uczenie się.
  • Integracja zespołu.

Jak przebiega praca w trakcie szkolenia?

W pierwszej części warsztatu uczestnicy:

  • dowiedzą się na czym polega metoda Action Learning, poznają praktyczne i inspirujące przykłady jej zastosowania w różnych sytuacjach biznesowych;
  • poprzez udział w interaktywnych ćwiczeniach doświadczą „mocy pytań” i ich znaczenia dla efektywnej komunikacji, poznają rodzaje pytań i dowiedzą się jak skutecznie ich używać w różnych sytuacjach biznesowych.

W drugiej części uczestnicy:

  • wezmą udział w dwóch sesjach zespołowego rozwiązywania problemu i uczenia się poprzez działanie z wykorzystaniem metody Action Learning, podczas których będą rozwiązywać realny problem organizacji / działu oraz doskonalić wybrane umiejętności z katalogu kompetencji zwinności adaptacyjnej..