Assessment Center i Development Center

Assessment Center / Development Center
sesje diagnostyczne i sesje informacji zwrotnych

DLA KOGO JEST BADANIE?

  • Assessment Center dedykowane jest kandydatom biorącym udział w procesie rekrutacji spoza organizacji lub pracownikom ubiegającym się o nowe stanowisko/ awans z wewnątrz organizacji
  • Development Center jako metoda wspierająca rozwój kompetencji pracowników dedykowana jest w zależności od potrzeb: menedżerom, zespołom, talentom: pracownikom z wysokim potencjałem, sukcesorom

SPOSÓB REALIZACJI BADANIA

  • od 4 do 8 godzinna sesja AC/DC
  • stacjonarnie lub on-line
  • menedżer i dział HR otrzymuje raporty z wynikami uczestników sesji AC oraz analizą dopasowania do wymagań rekrutacyjnych (na życzenie możliwe jest również przygotowanie raportów dla kandydatów)
  • menedżer i dział HR otrzymuje raport z wynikami uczestników sesji DC oraz rekomendacjami rozwojowymi, który omawiany jest podczas konsultacji z koordynatorem sesji DC
  • każdy uczestnik sesji DC otrzymuje indywidualny raport z wynikami sesji oraz rekomendacjami rozwojowymi, który omawiany jest podczas konsultacji z asesorem

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI ORGANIZACJI ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTER?

  • AC/DC pozwala na obiektywną i rzetelną ocenę potencjału uczestnika, jego gotowość do objęcia danego stanowiska, czy nowej roli w organizacji, liczne badania potwierdzają wysoką skuteczność tej metody pod kątem dopasowania kandydatów/ pracowników do postawionych wymagań.
  • AC/DC daje możliwość zaobserwowania stylu działania, postaw i umiejętności uczestnika w działaniu, podczas realizowanych w trakcie sesji zadań, co pozwala na weryfikację dotychczas zebranych informacji o kandydacie do pracy, czy pracowniku.
  • Wyniki AC/DC są wsparciem dla wielu procesów: rekrutacji zewnętrznej i wewnętrznej, planowania szkoleń i działań rozwojowych, awansów wewnętrznych, zarządzania sukcesją i talentami.
  • Udział w sesji AC/DC jest dla uczestników ważnym doświadczeniem rozwojowym, często zmieniającym perspektywę postrzegania własnego potencjału, budującym samoświadomość co do swoich kompetencji, efektywności oraz wpływu na pracę zespołową, w większości przypadków to doświadczenie motywujące do zaangażowania w rozwój swoich kompetencji, co znacznie ułatwia budowanie kompetencji pracowników działom HR oraz menedżerom oraz pozytywnie wpływa na proces rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej organizacji.

W JAKICH SYTUACJACH WARTO REALIZOWAĆ ASSESSMENT CENTER?

  • Rekrutacja kandydatów z rynku pracy na stanowiska wymagające określonej postawy i umiejętności, które chcesz zweryfikować w praktyce przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu kandydata.
  • Wewnętrzny proces rekrutacji do nowego zespołu, projektu, czy na stanowisko liderskie lub eksperckie i potrzeba rzetelnej metody weryfikującej potencjał kandydatów i ich gotowość do objęcia nowej roli.
  • Potrzeba zidentyfikowania pracowników z wysokim potencjałem, którzy w przyszłości mogą pełnić kluczowe role w organizacji i w których rozwój chcecie szczególnie zainwestować np. poprzez przygotowanie programu rozwojowego dla talentów.

W JAKICH SYTUACJACH WARTO REALIZOWAĆ DEVELOPMENT CENTER?

  • Przygotowanie pracowników / zespołu do nowych wyzwań np. zmiany sposobu działania, nowych ról i zadań itp.
  • Potrzeba zidentyfikowania aktualnego potencjału danej grupy pracowników/ zespołu w celu wzmocnienia kompetencji wymagających wsparcia i obniżających efektywność osobistą pracownika oraz zespołu, a także lepszego wykorzystania mocnych stron w realizacji codziennych zadań.
  • Potrzeba zdiagnozowania potrzeb rozwojowych danej grupy pracowników – jakie działania rozwojowe przyniosą oczekiwane rezultaty: rozwój kompetencji, wzrost efektywności, wzmocnienie współpracy itp.

W JAKI SPOSÓB REALIZUJEMY ASSESSMENT i DEVELOPMENT CENTER (AC/DC)?

  • Każdą sesję AC/DC projektujemy indywidualnie dla klienta tak, aby była dostosowana do konkretnych potrzeb i wyzwań danej organizacji.
  • Sesję AC/DC możemy zaprojektować: w oparciu o model kompetencji obowiązujący w firmie klienta lub w odniesieniu do wybranych kompetencji, kluczowych na danym stanowisku/ w danym zespole, lub bazując na naszym modelu kompetencji zwinności adaptacyjnej.
  • Uczestnicy sesji rozwiązują zadania indywidualne i grupowe, dostosowane do celu sesji; szczególnie uwzględniamy specyfikę stanowiska/ branży oraz wyzwania organizacji: poszukujemy tych umiejętności i postaw, które są kluczowe dla realizacji strategii firmy.
  • Specjalizujemy się w realizacji sesji diagnozujących sposób działania, umiejętności i postawy uczestników w sytuacji zmiany oraz w warunkach wymagających uczenia się poprzez działanie, poszukiwania niestandardowych rozwiązań, radzenia sobie z trudnościami w drodze do realizacji celu
  • Włączamy do scenariusza sesji elementy edukacyjne: wspierające autorefleksję i budujące samoświadomość odnośnie sposobu działania uczestnika, jego umiejętności oraz wpływu na pracę zespołu i rezultat końcowy zadań; rozwijamy umiejętność udzielania feedbacku oraz wyciągania wniosków i wypracowania najlepszych praktyk.
  • Podczas realizacji sesji dbamy o to, aby dostarczyć uczestnikom inspirującego doświadczenia, otwierającego na nowe wyzwania, motywującego do dalszego doskonalenia – koncentrujemy się na odkrywaniu potencjału i sposobach pełnego wykorzystania w codziennej pracy mocnych stron, jakimi dysponuje uczestnik sesji.

Planujesz w praktyce sprawdzić poziom kompetencji kandydatów biorących udział w rekrutacji lub chcesz ocenić kompetencje pracowników, aby móc oprzeć się na ich naturalnym potencjalne i przekazać im wskazówki rozwojowe, w oparciu o rzeczywiste potrzeby?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Zorganizujemy dla Ciebie profesjonalną sesję assessment center lub development center w wersji stacjonarnej lub online.

TEL: 518 427 735
EMAIL: j.romanski@creotab.pl