Design Thinking

Design Thinking

DLA KOGO JEST WARSZTAT?

  • Liderzy
  • Zespoły
  • Zespoły projektowe
  • Współpracownicy z różnych zespołów
  • Pracownicy pracujący z klientem

SPOSÓB REALIZACJI WARSZTATU

  • od 4 do 8 godzin pracy warsztatowej
  • stacjonarnie lub on-line
  • metody: warsztat i facylitacja biznesowa

NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?

  • Chcesz dostarczyć pracownikom inspirujdącą dawkę praktycznej wiedzy o metodzie design – thinking i możliwościach jej zastosowania w codziennej pracy.
  • Poszukujesz nieszablonowego doświadczenia dla zespołu, które zmieni sposób postrzegania potrzeb i oczekiwań klienta (wewnętrzego lub zewnętrznego)
  • Chcesz nauczyć zespół samodzielnego rozwiązywania problemów, poszukiwania rozwiązań oraz zachęcić do odwagi eksperymentowania, wychodzenia z inicjatywą
  • Zauważasz, że pracownicy popadli w rutynę działania, brakuje im nowych pomysłów, chcesz dostarczyć im pobudzającego energię i kreatywność doświadczenia

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI UDZIAŁ W WARSZTACIE? ?

  • Uczestnicy poznają metodę design thinking w praktyce działania, dzięki czemu będą potrafili z niej skorzystać w różnych sytuacjach biznesowych
  • Uczestnicy doświadczą nowego sposobu rozwiązywania problemu i generowania rozwiązań metodą zmieniającą perspektywę z „moje-twoje” na „klient  w centrum uwagi”  
  • Uczestnicy poznają nowe podejście do badania potrzeb i oczekiwań klienta oraz generowania rozwiązań na te potrzeby odpowiadających
  • Uczestnicy doświadczą jak ważny jest proces testowania i weryfikacji swoich pomysłów z klientem oraz ciągłego doskonalenia, co zwiększa otwartość na zmianę, gotowość do uczenia się oraz zaangażowanie w realizację celu
  • Uczestnicy podczas badania rozwiążą realny problem, z którym się boryka organizacja oraz przetestują prototyp rozwiązania, dostarczając tym samym wymierny rezultat biznesowy

JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?

  • Przed warsztatem trener ustala z działem HR i menedżerami wyzwanie biznesowe, nad którego rozwiązaniem będą pracowali uczestnicy podczas warsztatu
  • Trener/ facylitator dostarcza uczestnikom praktyczną wiedzę o metodzie design – thinking pokazując inspirujące przykłady zastosowania tej metody w biznesie
  • Trener/ facylitator moderuje proces generowania rozwiązania dla rzeczywistego wyzwania biznesowego, przekazuje instrukcje na każdym etapie pracy i dba o zachowanie zasad oraz jakość procesu
  • Uczestnicy w trakcie warsztatu poznają i stosują w praktyce metody oraz narzędzia pomocne na każdym etapie procesu design thiking: badanie, definiowanie problemu, generowanie rozwiązań, testowanie, iteracja
  • W trakcie warsztatu trener/facylitator dba o element edukacyjny: prowokuje do autorefleksji odnośnie sposobu działania uczestników oraz wpływu na pracę zespołu i rezultat końcowy każdego z etapów; zachęca do udzielania feedbacku oraz wyciągania wniosków i wypracowania najlepszych praktyk na przyszłość