First Time Manager as a Leader
Niezbędnik menedżera na start

DLA KOGO TEN PROGRAM?
  • Osoby przygotowujące się do roli menedżera i lidera
  • Osoby, które właśnie objęły funkcję liderską
  • Menedżerowie z krótkim doświadczeniem liderskim (do 2 lat), chcący zwiększyć swoje kompetencje
  SPOSÓB REALIZACJI WARSZTATU?
  • opcja pierwsza: 2-dniowe szkolenie stacjonarne
  • opcja druga: szkolenie realizowane w 4 modułach online
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?

  • W jaki sposób przygotować się do pełnienia roli lidera?
  • Jak skutecznie zaadaptować się do nowej roli w zespole?
  • Jak zbudować autorytet lidera?
  • W jaki sposób wzmacniać efektywność osobistą i zespołową jako lider?
  • Jak skutecznie planować pracę, delegować zadania i monitorować ich realizację?
  • Jak udzielać informacji zwrotnej w sposób wspierający i budujący zaangażowanie?
  • Jak budować asertywność w nowej roli jednocześnie dbając o partnerstwo i porozumienie?
  • Jak uniknąć najczęstszych błędów debiutanta w roli lidera?
Dlaczego stworzyliśmy ten program?

Objęcie po raz pierwszy funkcji menedżera jest dużym wyzwaniem dla pracownika i organizacji. Od debiutanta oczekuje się przede wszystkim szybkiej adaptacji do nowej roli. Szybka adaptacja pozwala na utrzymanie ciągłości procesów biznesowych i skuteczną realizacja celów. Odpowiednie wsparcie pracownika na tym etapie jest konieczne. Wymaga wyposażenia pracownika w zestaw sprawdzonych metod i narzędzi, które będą wspierać realizację podstawowych zadań menedżerskich. Istotne jest również wzmocnienie kompetencji. Najlepiej tych, które zapewnią zwinną adaptację do nowych sytuacji i zmieniających się warunków (my proponujemy rozwój kompetencji w oparciu o model zwinności adaptacyjnej – więcej na temat modelu zwinności adaptacyjnej znajdziesz w artykule: kliknij w link)

Nasz program szkolenia „First Time Manager – Niezbędnik na start” powstał w oparciu o praktyczne doświadczenie nas samych oraz setek naszych Klientów, których wspieraliśmy na początku ścieżki menedżerskiej. Wielokrotnie modyfikowaliśmy założenia programu, proponowane metody i narzędzia, aby w adekwatny sposób odpowiadały na potrzeby początkującego menedżera. Poza metodami i narzędziami z zakresu zarządzania zespołem w naszym programie znajdziecie także wiele elementów budujących samoświadomość uczestników odnośnie potencjału liderów oraz wpływu jaki wywierają na zespół. Samoświadomość oraz gotowość do uczenia się to kluczowe kompetencje liderów przyszłości.

Jakie korzyści przynosi udział w warsztacie?
  • Wsparcie w budowaniu samoświadomości: moje mocne strony w nowej roli i obszary do rozwoju
  • Praktyczne wskazówki, metody i narzędzia z zakresu zarządzania zespołem: planowania pracy, delegowania i monitorowania zadań, udzielania informacji zwrotnej, radzenia sobie z oporem i trudnościami w realizacji zadań
  • Rozwój kluczowych kompetencji menedżerskich ułatwiających zwinną adaptację do zmiennych warunków biznesowych: myślenie systemowe, dynamizm relacji, kreatywność i innowacyjność, skuteczność realizacyjna i gotowość do uczenia się
  • Zwiększenie skuteczności wdrożenia do nowej roli i zbudowania współpracy z zespołem
  • Zwiększenie samodzielności w działaniu i skuteczności radzenia sobie w nowych/trudnych sytuacjach
  • Wzmocnienie gotowości do brania odpowiedzialności za swoje decyzje i zespół
  • Konkretne narzędzia i metody w zakresie budowania/ wzmacniania autorytetu lidera
Jak przebiega warsztat?
  • Moduł 1: Ja w roli lidera: autoanaliza i samoocena; określanie swojej misji jako lidera; budowanie autorytetu lidera
  • Moduł 2: Skuteczny lider – skuteczny zespół: nawyki wpływające na efektywność zarządzania; metody i narzędzia wspierające skuteczność lidera; efektywne planowanie i zarządzanie przepływem pracy
  • Moduł 3: Delegowanie i monitorowanie realizacji zadań: co i komu delegować; identyfikowanie potrzeb pracowników; rozmowa delegująca; monitorowanie realizacji; jak uniknąć najczęstszych błędów w zakresie delegowania i monitorowania realizacji zadań
  • Moduł 4: Motywująca i budująca zaangażowanie informacja zwrotna: metody udzielania motywującej informacji zwrotnej w oparciu o modele FUKO i Feedforward; orientacja na wsparcie pracowników w pokonywaniu trudności; jak uniknąć błędów podczas udzielania feedbacku
  • Podsumowanie warsztatu: uczestnicy przygotowują indywidualny plan działań rozwojowych w procesie adaptacji do roli menedżera / lidera
First Time Manager as a Leader