Komunikacja oparta na faktach
DLA KOGO JEST WARSZTAT
- Liderzy
- Zespoły
- Współpracownicy z różnych zespołów
- Pracownicy pracujący z klientem
SPOSÓB REALIZACJI WARSZTATU:
- warsztat stacjonarny lub on-line
- czas trwania warsztatu: 4 godziny
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?
- W zespole pojawiają się nieporozumienia i konflikty, które nie są rozwiązywane na bieżąco, nawarstwiają się psując atmosferę, obniżając zaangażowanie oraz efektywność zespołu.
- W zespole jest trudność z nazywaniem problemów wprost, unika się trudnych rozmów, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, co powoduje niedomówienia, zaniechania i obniżenie jakości działania.
- W zespole brakuje otwartej i konstruktywnej komunikacji zarówno między współpracownikami, jak i liderem; dominuje koncentracja na poszukiwaniu przyczyn i winnych danej sytuacji zamiast na generowaniu rozwiązań.
- W zespole jest widoczna trudność z radzeniem sobie z emocjami: emocje eskalują lub są tłumione i generują opór/ niechęć do działania.
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI UDZIAŁ W WARSZTACIE?
- Uczestnicy rozwiną świadomość swojego wpływu na innych oraz znaczenia komunikacji w budowaniu relacji i efektywnym działaniu, zwłaszcza w sytuacjach trudnych.
- Uczestnicy będą umieli wykorzystywać pytania w pracy zespołowej, relacjach z klientem/ liderem jako czynnik klaryfikujący, rozładowujący emocje i budujący porozumienie.
- Uczestnicy nabędą umiejętność rozpoznawania czterech pułapek komunikacyjnych i radzenia sobie z nimi poprzez umiejętność zadawania pytań i koncentracji na faktach.
- Uczestnicy dowiedzą się jak reagować w sposób niwelujący negatywne emocje i budujący porozumienie
- Uczestnicy będą potrafili komunikować się w sposób klarowny, budujący porozumienie w różnych codziennych sytuacjach: spotkanie zespołowe, spotkanie z klientem, rozmowa z liderem, feedback itp.
JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?
- Uczestnicy poznają metody komunikacji w oparciu o fakty (Fact Finder), poznają praktyczne przykłady zastosowania tej metody w sytuacjach biznesowych.
- Uczestnicy wezmą udział w serii interaktywnych ćwiczeń: case study, quizy, symulacje i scenki, podczas których nauczą się stosowania metody Fact Finder w praktyce biznesowej.
- Uczestnicy poznają sposoby pracy z pytaniami i siłę pytań w zarządzaniu emocjami własnymi oraz rozmówcy tak, aby klaryfikować, niwelować negatywne emocje, generować rozwiązania a nie konflikty, budować porozumienie.