Komunikacja oparta na faktach

Komunikacja oparta na faktach

DLA KOGO JEST WARSZTAT

  • Liderzy
  • Zespoły
  • Współpracownicy z różnych zespołów
  • Pracownicy pracujący z klientem

SPOSÓB REALIZACJI WARSZTATU:

  • warsztat stacjonarny lub on-line
  • czas trwania warsztatu: 4 godziny

NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?

  • W zespole pojawiają się nieporozumienia i konflikty, które nie są rozwiązywane na bieżąco, nawarstwiają się psując atmosferę, obniżając zaangażowanie oraz efektywność zespołu.
  • W zespole jest trudność z nazywaniem problemów wprost, unika się trudnych rozmów, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, co powoduje niedomówienia, zaniechania i obniżenie jakości działania.
  • W zespole brakuje otwartej i konstruktywnej komunikacji zarówno między współpracownikami, jak i liderem; dominuje koncentracja na poszukiwaniu przyczyn i winnych danej sytuacji zamiast na generowaniu rozwiązań.
  • W zespole jest widoczna trudność z radzeniem sobie z emocjami: emocje eskalują lub są tłumione i generują opór/ niechęć do działania.

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI UDZIAŁ W WARSZTACIE?

  • Uczestnicy rozwiną świadomość swojego wpływu na innych oraz znaczenia komunikacji w budowaniu relacji i efektywnym działaniu, zwłaszcza w sytuacjach trudnych.
  • Uczestnicy będą umieli wykorzystywać pytania w pracy zespołowej, relacjach z klientem/ liderem jako czynnik klaryfikujący, rozładowujący emocje i budujący porozumienie.
  • Uczestnicy nabędą umiejętność rozpoznawania czterech pułapek komunikacyjnych i radzenia sobie z nimi poprzez umiejętność zadawania pytań i koncentracji na faktach.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak reagować w sposób niwelujący negatywne emocje i budujący porozumienie
  • Uczestnicy będą potrafili komunikować się w sposób klarowny, budujący porozumienie w różnych codziennych sytuacjach: spotkanie zespołowe, spotkanie z klientem, rozmowa z liderem, feedback itp.

JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?

  • Uczestnicy poznają metody komunikacji w oparciu o fakty (Fact Finder), poznają praktyczne przykłady zastosowania tej metody w sytuacjach biznesowych.
  • Uczestnicy wezmą udział w serii interaktywnych ćwiczeń: case study, quizy, symulacje i scenki, podczas których nauczą się stosowania metody Fact Finder w praktyce biznesowej.
  • Uczestnicy poznają sposoby pracy z pytaniami i siłę pytań w zarządzaniu emocjami własnymi oraz rozmówcy tak, aby klaryfikować, niwelować negatywne emocje, generować rozwiązania a nie konflikty, budować porozumienie.