Model biznesowy

Model biznesowy to sposób, w jaki firma generuje wartość, dostarcza ją klientom, sposób w jaki to finansuje i sposób w jaki zarabia pieniądze. Projektowanie modelu z wykorzystaniem logicznej struktury umożliwia zobaczenie całego modelu biznesowego wraz z wszystkimi zależnościami, które sprawiają, że jest on skuteczny. Centrum każdego biznesu jest propozycja wartości (value proposition), czyli wszystkie elementy stanowiące odpowiedź na konkretne potrzeby wybranej grupy klientów. Informacje o produktach i usługach trafiają do klientów za pośrednictwem precyzyjnie dobranych kanałów informacyjnych i logistycznych. Istotne części oferty powstają z wykorzystaniem własnych zdolności i zasobów, we współpracy z wybranymi partnerami.


Mapowanie istniejącego modelu biznesowego, jego dopracowanie, przebudowa to zadania, w których wspieramy organizacje.

Nie ma takiego biznesplanu, który przetrwałby pierwszy kontakt z klientem, używajcie Business Model Canvas!
– Steve Blank (współtwórca modelu Customer Development)

Jak jest?

Stawianie pewnych kroków w biznesie wymaga znajomości terenu, jasnego celu, dobrego planu i elastyczności w podejmowaniu decyzji. Produkty i usługi będące częścią propozycji wartości powinny zawsze odpowiadać na aktualne potrzeby wybranej grupy klientów. Kanały logistyczne i komunikacyjne mają istotny wpływ na skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych – chcąc w pełni wykorzystać skuteczność kanałów dotarcia, przedsiębiorstwa powinny śledzić i kształtować ścieżki klientów.

Zwinne adaptacyjnie organizacje działają według świadomie zaprojektowanych modeli biznesowych, które dostosowują do zmieniającej się rzeczywistości biznesowej. Potrafią zapewnić ciągłość rozwoju dzięki dbałości o produkty i usługi generujące zyski, a w tym samym czasie doskonalą propozycje wartości w drugim i trzecim horyzoncie (więcej na temat 3 horyzontów znajdziesz tutaj).

Co my na to?

Pomagamy w zbudowaniu profilu klienta, który dokładnie opisze kim są, co robią i czego potrzebują odbiorcy z wybranej grupy docelowej. Pokazujemy w jaki sposób mapować i projektować optymalne ścieżki klienta. Wspieramy w projektowaniu propozycji wartości, odpowiadającej na zidentyfikowane potrzeby.

Prowadzimy facylitację działań, mających na celu zbudowanie powtarzalnych, skalowalny modeli biznesowych wokół wskazanych propozycji wartości.

Pomagamy w stworzeniu mapy portfela biznesowego, który ułatwi podejmowanie decyzji strategicznych, dotyczących poszczególnych produktów i biznesów, znajdujących się w tym portfelu.

SKORZYSTAJ Z NASZYCH USŁUG W OBSZARZE:
MODEL BIZNESOWY

KOMPLEKSOWE WSPARCIE

Każdą z zaprezentowanych tu usług dostosowujemy do realiów i potrzeb naszych Klientów. Na podstawie sprawdzonych narzędzi jesteśmy w stanie skutecznie wesprzeć w zakresie mapowania stanu obecnego w różnych obszarach organizacji, budowania strategii, usprawnienia systemu zarządzania, modelu operacyjnego oraz modelu doskonalenia. Pomagamy budować skutecznie zespoły, potrafiące sprawnie dostosowywać się do zmian. Dostarczamy im narzędzia zwiększające efektywność pracy i umożliwiające skuteczne rozwiązywanie problemów . Prowadzimy badania poziomu kompetencji w zakresie zwinności adaptacyjnej oraz realizujemy programy umożliwiające uzupełnienie i rozwój tych kompetencji.


Myślisz, że możemy wnieść pozytywny wkład
w rozwój twojej firmy, zespołu?
Porozmawiajmy!
Przedzwoń do nas lub napisz: