Zarządzenie celami OKR
DLA KOGO JEST WARSZTAT?
- Liderzy: właściciele firm, członkowie zarządu, kadra menedżerska
- Zespoły istniejące i nowopowstające w organizacji
NA JAKIE POTRZEBY ODPOWIADA WARSZTAT?
- Istniejące cele są niezrozumiałe dla tych, którzy mają je realizować.
- Brak jest przejrzystej struktury zarządzania w organizacji lub w zarządzanym obszarze.
- Brak bezpośredniej łączności między działaniami operacyjnymi, a wizją i strategią przedsiębiorstwa.
- Mgliste zrozumienie znaczenia poszczególnych ról zespołów w realizacji celów strategicznych.
- Brak pewności odnośnie tego, co powinny zrobić poszczególne zespoły i/lub jak powinny dążyć do realizacji celów strategicznych.
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI WARSZTAT?
- Umiejętność planowania strategicznego i operacyjnego z wykorzystaniem metody OKR
- Umiejętność definiowania Celu (Objective) oraz Kluczowych rezultatów (Key Results), zgodnie z metodą OKR
- Umiejętność kaskadowania celów z użyciem OKR
- Umiejętność pomiaru i śledzenia postępów na drodze do celu
- Umiejętność elastycznego dostosowywania celu do zmieniających się warunków
- Przekierowanie koncentracji liderów i zespołów na wspólny cel, jakim jest realizacja strategii organizacji
- Porozumienie osiągane w zespołach i między zespołami, dzięki jasnej strategii działania, wspólnemu uzgadnianiu celów i rozumieniu wzajemnych ról
- Wzrost zaangażowania osób realizujących działania, dzięki większej świadomości i zrozumieniu celów strategicznych i operacyjnych oraz koncentracji na rzeczach istotnych dla organizacji: priorytetem jest wspólny cel biznesowy (realizacja strategii), a zadania zespołowe i indywidualne służą jego realizacji
- Definiowanie bardziej ambitnych, jednak realnych celów przez osoby, które cele realizują – większe poczucie odpowiedzialności za realizację
- Zwiększenie uzyskiwanych efektów, dzięki większej świadomości i zaangażowaniu
JAK PRZEBIEGA PRACA W TRAKCIE WARSZTATU?
- W pierwszej części warztatu uczestnicy:
- dowiedzą się na czym polega metoda OKR i dlaczego jest skuteczna
- poznają praktyczne zasady tworzenia i realizacji celów OKR wraz z przykładami celów przećwiczą i utrwalą umiejętność definiowania celów i kluczowych rezultatów oraz ich kaskadowanie
- W drugiej części warsztatu uczestnicy wspierani przez trenera będą pracować w oparciu o case study Klienta:
- opracują cele i kluczowe rezultaty w wybranym zakresie: cele strategiczne lub dla wybranego obszaru/ działu w organizacji
- dokonają kaskadowania celów na cele operacyjne dla działów/ zespołów/ pracownikówokreślą sposoby monitorowania celów